Δελτίο Τύπου ΟΕΑΑ - 26/6/2024

ΑΣΕΠ: ο μοναδικός θεσμικός εγγυητής της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας στις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού στον δημόσιο τομέα

Η Ομοσπονδία Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών σε συνέχεια αναιτιολόγητων και αβάσιμων επιθέσεων σε βάρος του ΑΣΕΠ επιθυμεί να υπενθυμίσει και να υπογραμμίσει ότι το ΑΣΕΠ αποτελεί τον μοναδικό θεσμικό εγγυητή των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού στον δημόσιο τομέα και για τον λόγο αυτό έχει κερδίσει την αναμφισβήτητη εμπιστοσύνη των υποψηφίων.

Το ΑΣΕΠ έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών ως η ανεξάρτητη αρχή που διασφαλίζει, σε όλο το διάστημα από την ίδρυσή του ως σήμερα, αδιάλειπτα, τις συνταγματικές αρχές της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας στις προσλήψεις προσωπικού. Οι δε εργαζόμενοι στο ΑΣΕΠ, εφαρμόζοντας χωρίς καμία παρέκκλιση τη σχετική νομοθεσία, συμβάλλουν καθοριστικά στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της Αρχής και στην επίτευξη των στόχων της.

Σε αντίθεση με την παντελώς αστήρικτη επίθεση ότι δεν λειτουργεί, το ΑΣΕΠ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ και αυτό καταδεικνύεται, χωρίς καμία αμφιβολία, από τα αδιάσειστα στοιχεία των Ετήσιων Εκθέσεων των Πεπραγμένων του (βλ. https://info.asep.gr/annual-reports) καθώς και των πρόσφατων δράσεων του εντός του 2024.

Ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας ώστε να αξιοποιηθούν οι τεχνολογικές εξελίξεις στις διαδικασίες πρόσληψης στον δημόσιο τομέα δεν αποτελεί ευθύνη του ΑΣΕΠ καθώς δεν διαθέτει καμία νομοθετική αρμοδιότητα.

Η Ομοσπονδία δεν είναι αντίθετη στην εισαγωγή νομοθετικών διατάξεων με στόχο την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών για τη βελτίωση των διαδικασιών πρόσληψης στον δημόσιο τομέα. Ωστόσο, μας προκαλεί εύλογα απορία γιατί για την εισαγωγή τους επελέγη να προηγηθεί η αρνητική δημοσιότητα για τον θεσμό του ΑΣΕΠ; Σε κάθε περίπτωση σημειώνουμε ότι αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση αποτελεί η εισαγωγή των διατάξεων να μην θέτει σε κανένα κίνδυνο τη λειτουργία του ΑΣΕΠ ούτε την τήρηση των συνταγματικών αρχών της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας.

Το ΔΣ της ΟΕΑΑ

ΕκτύπωσηΗλεκτρονικό ταχυδρομείο

Δελτίο Τύπου Σωματείου Επιστημονικού Προσωπικού ΑΠΔΠΧ - 18/12/2023

Ποια είναι η μόνη χώρα με αρνητική οικονομική στήριξη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων της;

Την περασμένη εβδομάδα δημοσιεύθηκε η συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων για την δεύτερη αξιολόγηση του GDPR (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679). Αν και όλες οι Ευρωπαϊκές Αρχές Προστασίας Δεδομένων αντιμετωπίζουν προβλήματα ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, μόνο μια χώρα έχει μειώσει τους πόρους που παρέχει στην Αρχή της και μάλιστα κατά 15% μεταξύ 2020 και 2024.

Ο πίνακας που περιλαμβάνεται στη σελ. 31 της  έκθεσης αυτής[1] είναι ενδεικτικός.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ μετά την ψήφιση του GDPR η Αρχή λάμβανε σταδιακά κάποια στήριξη, ως ελάχιστο απαραίτητο στοιχείο για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας, τα έτη 2021-2023, ο προϋπολογισμός της[2] έχει περικοπεί δραματικά.

 

Την εποχή που η χώρα μας υποστηρίζει ότι πραγματοποιεί ένα ψηφιακό άλμα, την εποχή της ψηφιοποίησης των διαδικασιών του Δημοσίου, την εποχή  της Τεχνητής Νοημοσύνης, η χώρα μας φαίνεται ουραγός στην επένδυση στην προστασία ενός κατ’ εξοχήν ψηφιακού δικαιώματος και δείχνει σε όλη την Ευρώπη ότι απαξιώνει έμπρακτα την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων.

Το Σωματείο μας απευθύνει έκκληση προς κάθε πλευρά να παράσχει την απαραίτητη στήριξη στην Αρχή το οποίο σημαίνει κατ’ ελάχιστον:

·       Επαρκείς οικονομικούς πόρους στον προϋπολογισμό της

·       Επαρκές προσωπικό

·       Ελκυστικές αμοιβές για προσωπικό υψηλών προσόντων

Γιατί τελικά, οποιαδήποτε «επένδυση» στην καινοτομία πρέπει να συνοδεύεται από «επένδυση» στην προστασία των απειλούμενων δικαιωμάτων των πολιτών. 

                                                          Για το Διοικητικό Συμβούλιο 

                 Ο Πρόεδρος                                                                                 Η Γ. Γραμματέας

           Γεώργιος Ρουσόπουλος                                                                    Αναστασία Τριτάκη

 

Email επικοινωνίας: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ. επικοινωνίας: 210 6475676

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

[1] Διαθέσιμη στο https://edpb.europa.eu/our-work-tools/our-documents/other/contribution-edpb-report-application-gdpr-under-article-97_en

[2] Στοιχεία από ετήσιες εκθέσεις της Αρχής https://www.dpa.gr/enimerwtiko/etisies-ektheseis

 

ΕκτύπωσηΗλεκτρονικό ταχυδρομείο

Δελτίο Τύπου ΟΕΑΑ - 12/10/2023

Σχετικά με το ζήτημα της επιλογής Προέδρων, Αντιπροέδρων και Μελών των Ανεξάρτητων Αρχών, η Ομοσπονδία Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών επισημαίνει τα εξής:

α. Η διασφάλιση του θεσμικού κύρους των Ανεξάρτητων Αρχών και της λειτουργίας τους συνίσταται στην προστασία και διασφάλιση των σκοπών κάθε Αρχής κατά τρόπο ανεξάρτητο από την εκάστοτε πολιτική εξουσία, στην οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια και στην ενίσχυσή τους τόσο με στελεχιακό δυναμικό όσο και με πόρους και υποδομές.

β. Η προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία των Μελών των Ανεξάρτητων Αρχών αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της ανεξάρτητης λειτουργίας των Αρχών και απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή επιτέλεση της αποστολής τους, που άπτεται των ατομικών ελευθεριών και θεμελιωδών δικαιωμάτων και της προστασίας των πολιτών/καταναλωτών.

γ. Στο πλαίσιο αυτό, πρωταρχική σημασία διαδραματίζει η επιλογή των Προέδρων, Αντιπροέδρων και Μελών των Αρχών με ευρεία πολιτική και κοινωνική συναίνεση.  Αυτό επιτυγχάνεται με την, κατά το δυνατόν, επίτευξη ευρύτερου ποσοστού υπερψήφισης των υποψηφίων από τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα του Κοινοβουλίου.

δ. Αυτονόητη θεωρείται η απαρέγκλιτη τήρηση της προϋπόθεσης του άρθρου 101 Α παρ. 2 του Συντάγματος για την επιλογή των Μελών των συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξαρτήτων Αρχών με πλειοψηφία τουλάχιστον των 3/5 των μελών της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής. Η τήρηση της πλειοψηφίας των 3/5 αποτελεί εχέγγυο της ανεξαρτησίας των Αρχών και θεμέλιο της νόμιμης σύνθεσης των Διοικήσεών τους και συναφώς της νόμιμης λειτουργίας και της διασφάλισης της νόμιμης λήψης αποφάσεων από τις Αρχές.

ε. Υπενθυμίζεται, τέλος, η πάγια θέση της Ομοσπονδίας, η οποία είχε διατυπωθεί και κατά τη συνταγματική αναθεώρηση του 2019, ότι οι ευρύτερες δυνατές κοινωνικές και πολιτικές συναινέσεις διασφαλίζουν την ανεξαρτησία των Αρχών και επιτυγχάνονται με την επιλογή των μελών κατόπιν διαβούλευσης και με την πλειοψηφία των 4/5 της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής. Μόνο στην περίπτωση που αποδεδειγμένα δεν επιτευχθεί η πλειοψηφία των 4/5, για την έγκαιρη στελέχωση των Αρχών και την αποφυγή αδυναμίας λειτουργίας τους, η επιλογή μπορεί  να γίνει με την πλειοψηφία τουλάχιστον των 3/5. Αυτός εξάλλου φρονούμε ότι είναι και ο σκοπός της εντέλει αντικατάστασης της πλειοψηφίας των 4/5 με εκείνη των 3/5 κατά την τελευταία συνταγματική αναθεώρηση.

Συνεπώς, είναι απαραίτητη η αναζήτηση των ευρύτερων δυνατών συναινέσεων κατά την επιλογή των Προέδρων, Αντιπροέδρων και Μελών των Ανεξάρτητων Αρχών και, σε κάθε περίπτωση, η συνταγματικά προβλεπόμενη πλειοψηφία των 3/5 πρέπει να τηρείται αυστηρά για τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας των Αρχών και ουδεμία παρέκκλιση από αυτή είναι επιτρεπτή.

Από το ΔΣ της ΟΕΑΑ

 

ΕκτύπωσηΗλεκτρονικό ταχυδρομείο

Δελτίο Τύπου ΟΕΑΑ - 23/2/2023

Οι εργαζόμενοι στις Ανεξάρτητες Αρχές πραγματοποίησαν σήμερα, Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023, στάση εργασίας από ώρα 12:00 έως τη λήξη του ωραρίου καθώς και παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Οικονομικών και στην Αντιπροεδρία της Κυβερνήσεως. Το αίτημα των κινητοποιήσεων είναι η άμεση υιοθέτηση και νομοθέτηση των ακόλουθων μέτρων:

(1)   Χορήγηση ειδικής πρόσθετης αμοιβής στους εργαζόμενους όλων των Ανεξάρτητων Αρχών, τουλάχιστον στο ύψος που νομοθετήθηκε πρόσφατα για την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

(2)   Χορήγηση της προσωπικής διαφοράς του άρθρου 27, παρ. 1 του Ν.4354/2015 και στους εργαζόμενους στις Ανεξάρτητες Αρχές που προσλήφθηκαν ή μετατάχθηκαν ή προσλαμβάνονται ή μετατάσσονται οποτεδήποτε μετά την έναρξη εφαρμογής του.

(3)   Επαναφορά των Δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και Επιδόματος Άδειας.

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών κ. Διονύσης Λιναρδάτος έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η μεγάλη συμμετοχή των εργαζομένων στις Ανεξάρτητες Αρχές στη σημερινή στάση εργασίας και στις παραστάσεις μας στο Υπουργείο Οικονομικών και στην Αντιπροεδρία της Κυβερνήσεως  αποτελούν ένα ηχηρό μήνυμα διαμαρτυρίας για τη συνεχή συρρίκνωση των μισθών μας και προβάλλουν δυνατά τα δίκαια αιτήματά μας για αύξηση των απολαβών μας. Με το σημαντικό έργο που παράγουν καθημερινά και την αφοσίωσή τους στις Αρχές, οι εργαζόμενοι άξιζαν να διατύπωνε σήμερα το Προεδρείο της Ομοσπονδίας τα αιτήματά τους απευθείας στον κ. Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και τον κ. Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών. Ελπίζουμε οι συναντήσεις μαζί τους να γίνουν τις επόμενες ημέρες, πρωτίστως όμως ζητούμε την άμεση νομοθέτηση αυξήσεων στους μισθούς μας ικανοποιώντας τα δίκαια αιτήματα που προβάλαμε με τις σημερινές κινητοποιήσεις μας. Οι δράσεις μας θα συνεχιστούν μέχρι την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας.»  

Από την ΟΕΑΑ

ΕκτύπωσηΗλεκτρονικό ταχυδρομείο

Δελτίο Τύπου ΟΕΑΑ - 22/2/2023

H Ομοσπονδία Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών έχει προκηρύξει στάση εργασίας στις Ανεξάρτητες Αρχές για την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023 από ώρα 12:00 έως τη λήξη του ωραρίου καθώς και παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Οικονομικών, Πανεπιστημίου 37, Αθήνα, την ίδια ημέρα, 23/2/2023, στις 13:00 και στην Αντιπροεδρία της Κυβερνήσεως, Ζαλοκώστα 10, Αθήνα, στις 14:00, με αίτημα τη χορήγηση μισθολογικών αυξήσεων στους εργαζόμενους στις Αρχές.

Οι απολαβές παραμένουν καθηλωμένες από την 1.1.2016, οπότε τέθηκε σε ισχύ το «ενιαίο μισθολόγιο», μέχρι και σήμερα, όγδοος χρόνος εφαρμογής του. Η καθήλωση, απόρροια στρεβλώσεων του μισθολογίου, έχει ως αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε ένα πλαίσιο ανεπίκαιρων αμοιβών που δεν ικανοποιούν κανέναν, ούτε τους νέους ούτε τους παλαιούς εργαζόμενους στις Αρχές.

Σε πραγματικές τιμές οι απολαβές μέρα με τη μέρα συρρικνώνονται. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή για το 2022 διαμορφώθηκε σε 9,6%, ενώ για το 2021 ήταν 1,2%  και για το 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στο 5%.  Οι μηνιαίες δόσεις των στεγαστικών δανείων έχουν αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες λόγω της μεγάλης ανόδου των επιτοκίων δανεισμού. Επιπλέον, ενώ σε πολλά Υπουργεία, έχει χορηγηθεί και στους νέους εργαζόμενους η προσωπική διαφορά για να μην υπάρχουν μισθολογικές ανισότητες μεταξύ νέων και παλιών εργαζομένων, εντούτοις, στις Ανεξάρτητες Αρχές δεν έχει υπάρξει αντίστοιχη συνολική νομοθέτηση.

Είναι αξιοσημείωτες η συνεχώς αυξανόμενη ροή εξόδου από τις Αρχές προσοντούχων και με μεγάλη εμπειρία εργαζόμενων, καθώς βρίσκουν πολύ καλύτερες μισθολογικές απολαβές εκτός των Αρχών και η δυστοκία στην εύρεση νέων εργαζομένων ανάλογων προσόντων για τη στελέχωση των Αρχών.

Ταυτόχρονα, παρατηρείται η συνεχής αύξηση, όλο και πιο απαιτητικών, αρμοδιοτήτων που ανατίθενται στις Ανεξάρτητες Αρχές, τις οποίες καλούνται οι εργαζόμενοι σε αυτές να συνεχίσουν να διεκπεραιώνουν με τον ίδιο υψηλό επαγγελματισμό και τη μεγάλη αποτελεσματικότητα που τους διακρίνει.

Παρά τις σχετικές επισημάνσεις μας, δεν έχει αποκατασταθεί η συρρίκνωση του εισοδήματος των εργαζομένων στις Ανεξάρτητες Αρχές ούτε έχουν διαμορφωθεί μισθολογικά κίνητρα για να κρατήσουν οι Αρχές τους εργαζόμενους τους και να προσελκύσουν νέους, ούτε έχουν εξαλειφθεί οι μισθολογικές διαφορές μεταξύ νέων και παλιών εργαζομένων στις Αρχές, νομοθετώντας τη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς και στους νέους. Οι Ανεξάρτητες Αρχές δεν συμπεριλήφθηκαν καν στις διατάξεις για τη χορήγηση του  Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (Κ.Ε.Δ.Σ.) του πρόσφατου Ν. 4940/2022.

Ζητάμε από την Κυβέρνηση την άμεση υιοθέτηση και νομοθέτηση των ακόλουθων μέτρων:

(1)  Χορήγηση ειδικής πρόσθετης αμοιβής στους εργαζόμενους όλων των Ανεξάρτητων Αρχών, τουλάχιστον στο ύψος που νομοθετήθηκε πρόσφατα για την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

(2)   Χορήγηση της προσωπικής διαφοράς του άρθρου 27, παρ. 1 του Ν.4354/2015 και στους εργαζόμενους στις Ανεξάρτητες Αρχές που προσλήφθηκαν ή μετατάχθηκαν ή προσλαμβάνονται ή μετατάσσονται οποτεδήποτε μετά την έναρξη εφαρμογής του.

(3)   Επαναφορά των Δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και Επιδόματος Άδειας.

Από το ΔΣ της ΟΕΑΑ

ΕκτύπωσηΗλεκτρονικό ταχυδρομείο

Περισσότερα Άρθρα...