Παράδοση βοήθειας σε πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας ενημερώνει τα μέλη της ότι με τα χρήματα που συνεισέφεραν συνάδελφοι μας για την παροχή βοήθειας σε πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας καθώς και η ίδια η Ομοσπονδία από το ταμείο της, αγόρασε και παρέδωσε στρώματα και μαξιλάρια σε πλημμυροπαθείς του χωριού Παραπόταμος Τρικάλων και της όμορης περιοχής, με τη βοήθεια της οργάνωσης "Γιατροί Καρδιάς".

Ευχαριστούμε τους συναδέλφους για την προσφορά τους.

 

 

12/10/2023: Δελτίο τύπου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με το ζήτημα της επιλογής Προέδρων, Αντιπροέδρων και Μελών των Ανεξάρτητων Αρχών, η Ομοσπονδία Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών επισημαίνει τα εξής:

α. Η διασφάλιση του θεσμικού κύρους των Ανεξάρτητων Αρχών και της λειτουργίας τους συνίσταται στην προστασία και διασφάλιση των σκοπών κάθε Αρχής κατά τρόπο ανεξάρτητο από την εκάστοτε πολιτική εξουσία, στην οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια και στην ενίσχυσή τους τόσο με στελεχιακό δυναμικό όσο και με πόρους και υποδομές.

β. Η προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία των Μελών των Ανεξάρτητων Αρχών αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της ανεξάρτητης λειτουργίας των Αρχών και απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή επιτέλεση της αποστολής τους, που άπτεται των ατομικών ελευθεριών και θεμελιωδών δικαιωμάτων και της προστασίας των πολιτών/καταναλωτών.

γ. Στο πλαίσιο αυτό, πρωταρχική σημασία διαδραματίζει η επιλογή των Προέδρων, Αντιπροέδρων και Μελών των Αρχών με ευρεία πολιτική και κοινωνική συναίνεση.  Αυτό επιτυγχάνεται με την, κατά το δυνατόν, επίτευξη ευρύτερου ποσοστού υπερψήφισης των υποψηφίων από τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα του Κοινοβουλίου.

δ. Αυτονόητη θεωρείται η απαρέγκλιτη τήρηση της προϋπόθεσης του άρθρου 101 Α παρ. 2 του Συντάγματος για την επιλογή των Μελών των συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξαρτήτων Αρχών με πλειοψηφία τουλάχιστον των 3/5 των μελών της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής. Η τήρηση της πλειοψηφίας των 3/5 αποτελεί εχέγγυο της ανεξαρτησίας των Αρχών και θεμέλιο της νόμιμης σύνθεσης των Διοικήσεών τους και συναφώς της νόμιμης λειτουργίας και της διασφάλισης της νόμιμης λήψης αποφάσεων από τις Αρχές.

ε. Υπενθυμίζεται, τέλος, η πάγια θέση της Ομοσπονδίας, η οποία είχε διατυπωθεί και κατά τη συνταγματική αναθεώρηση του 2019, ότι οι ευρύτερες δυνατές κοινωνικές και πολιτικές συναινέσεις διασφαλίζουν την ανεξαρτησία των Αρχών και επιτυγχάνονται με την επιλογή των μελών κατόπιν διαβούλευσης και με την πλειοψηφία των 4/5 της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής. Μόνο στην περίπτωση που αποδεδειγμένα δεν επιτευχθεί η πλειοψηφία των 4/5, για την έγκαιρη στελέχωση των Αρχών και την αποφυγή αδυναμίας λειτουργίας τους, η επιλογή μπορεί  να γίνει με την πλειοψηφία τουλάχιστον των 3/5. Αυτός εξάλλου φρονούμε ότι είναι και ο σκοπός της εντέλει αντικατάστασης της πλειοψηφίας των 4/5 με εκείνη των 3/5 κατά την τελευταία συνταγματική αναθεώρηση.

Συνεπώς, είναι απαραίτητη η αναζήτηση των ευρύτερων δυνατών συναινέσεων κατά την επιλογή των Προέδρων, Αντιπροέδρων και Μελών των Ανεξάρτητων Αρχών και, σε κάθε περίπτωση, η συνταγματικά προβλεπόμενη πλειοψηφία των 3/5 πρέπει να τηρείται αυστηρά για τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας των Αρχών και ουδεμία παρέκκλιση από αυτή είναι επιτρεπτή.

Από το ΔΣ της ΟΕΑΑ

 

Συμμετοχή στην απεργία της ΑΔΕΔΥ 21/9/2023

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

19/9/2023

Συνάδελφοι,

Συμμετέχουμε στην 24ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση που αποφάσισε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023. Η κεντρική απεργιακή συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 21 Σεπτεμβρίου 2023, ώρα 10:30, στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στην ανακοίνωσή της (διαθέσιμη στον σύνδεσμο https://adedy.gr/24wri-panlladiki-apergia-tin-pempti-21-09-23/) αναφέρει τα εξής:

«Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης Πανεργατικής Πανελλαδικής Απεργίας, την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, ενάντια στο νέο αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Απαιτούμε την απόσυρσή του και καλούμε τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιούνται την ίδια μέρα σε όλη τη χώρα.»

 

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της

Ομοσπονδίας Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών

 

27-4-2023 : Εκδήλωση με θέμα "Ο θεσμός των Ανεξάρτητων Αρχών : το παρόν και το μέλλον"

Η Ομοσπονδία Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Ο θεσμός των Ανεξάρτητων Αρχών : το παρόν και το μέλλον», την Πέμπτη 27/4/2023 και ώρα 18:30, στην αίθουσα του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου (πλατεία Φιλικής Εταιρείας 2) στο Κολωνάκι.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει «στρογγυλό τραπέζι» και ανοιχτή συζήτηση των ομιλητών με το κοινό.

Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν ως ομιλητές:

  • O κ. Φορτσάκης Θεόδωρος, τ. Πρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών και τ. Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ,
  • O κ. Βερναρδάκης Χριστόφορος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ και Βουλευτής Α’ Αθηνών  ΣΥΡΙΖΑ,
  • O κ. Μελίδης Δημήτρης, Δικηγόρος, υπ. Διδάκτωρ Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Γενικός Γραμματέας Παρατηρητηρίου Θεσμών Πολιτισμού και Ανάπτυξης, Αναπληρωτής Γραμματέας του Τομέα Θεσμών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.

Στάση εργασίας 11/4/2023

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

10/4/2023

Συνάδελφοι,

Συμμετέχουμε μαζικά στη στάση εργασίας που προκήρυξε η Ομοσπονδία για την Τρίτη 11 Απριλίου 2023, από ώρα 12:00 έως τη λήξη του ωραρίου ενόψει της συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου που περιλαμβάνει τις διατάξεις, οι οποίες αφορούν τις Ανεξάρτητες Αρχές.

Οι υπό συζήτηση νομοθετικές ρυθμίσεις για τις Ανεξάρτητες Αρχές κινούνται συνολικά σε αρνητική κατεύθυνση. Τα ζητήματα που έχει θέσει η Ομοσπονδία μας δυστυχώς, όπως φαίνεται από το κατατεθέν νομοσχέδιο, δεν εισακούστηκαν.

Η Ομοσπονδία είχε θέσει στις συζητήσεις με τους αρμόδιους το ζήτημα της χορήγησης ειδικής πρόσθετης αμοιβής, το οποίο δυστυχώς δεν ρυθμίζεται με το νομοσχέδιο. Φαίνεται ότι δεν υφίσταται η διάθεση της επίλυσης του ζητήματος της υποστελέχωσης και της διαρκούς διαρροής προσωπικού από τις Ανεξάρτητες Αρχές, που μπορεί να σταματήσει μόνο με την παροχή επαρκών οικονομικών κινήτρων για την αντιμετώπιση της καθήλωσης των μισθών εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Δεν φαίνεται να προβληματίζει το γεγονός ότι σειρά προκηρύξεων θέσεων στις Αρχές δεν προσελκύει καν τους επιτυχόντες για να αναλάβουν υπηρεσία και μένουν κενές θέσεις.

Ακόμα και η αρχική πρόβλεψη για την χορήγηση προσωπικής διαφοράς που γεφύρωνε την μισθολογική ανισότητα ανάμεσα σε νέο και παλιό προσωπικό, δεν υφίσταται στη ρύθμιση που έχει κατατεθεί στην Βουλή, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για τη σκοπιμότητα των διατάξεων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε. Η Ομοσπονδία είχε θέσει εξαρχής το συγκεκριμένο ζήτημα και είχε εκφραστεί θετικά στην αρχική εκδοχή που είχε συζητηθεί, επισημαίνοντας και την ανάγκη να επεκταθεί η χορήγησή της και στις συνταγματικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές. Εντούτοις, ακόμα και η ρύθμιση αυτή διαγράφηκε από το κατατεθέν νομοσχέδιο. Θεωρούμε επιβεβλημένο η ρύθμιση αυτή  να επανέλθει και να επεκταθεί και στις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές.

Οι διατάξεις του άρθρου 45 κάμπτουν πλήρως την ανεξαρτησία των διαδικασιών πρόσληψης, παρακάμπτοντας το ΑΣΕΠ. Η πρόβλεψη αυτή δημιουργεί έντονο προβληματισμό για την ακεραιότητα και διαφάνεια του καθεστώτος προσλήψεων που θα υλοποιηθεί. Θεωρούμε ότι δεν γίνεται να εκτοπίζεται το ΑΣΕΠ και η διασφάλιση που προσφέρει στο όνομα της επιτάχυνσης των διαδικασιών προσλήψεων. Οι υπάρχουσες διατάξεις για τις κατά παρέκκλιση διαδικασίες στο πλαίσιο του ΑΣΕΠ, μπορούν να προσφέρουν την επιτάχυνση των προσλήψεων και ταυτόχρονα να διασφαλίσουν την αξιοκρατία.

Το κίνητρο επίτευξης στόχων για τις Ανεξάρτητες Αρχές, που σημειωτέον οι σχετικές διατάξεις ανεξήγητα αποκλείουν τις συνταγματικά κατοχυρωμένες Αρχές, διαμορφώνει κινδύνους ως προς την υλοποίηση της αποστολής τους. Η ύπαρξη ποσοτικών στόχων παραγνωρίζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του παρεχόμενου από τις Ανεξάρτητες Αρχές έργου, που είναι κατά βάση έργο ελέγχου συμμόρφωσης της διοίκησης με την αρχή της νομιμότητας, της εν γένει διασφάλισης των συνταγματικά κατοχυρωμένων ατομικών δικαιωμάτων όσο και ο ρυθμιστικός της αγοράς ρόλος, δεν μπορούν να συνδέονται με ποσοτικούς στόχους. Επιπλέον, ακόμα και ο τρόπος που ορίζεται η κατανομή του κινήτρου επίτευξης στόχων, διαμορφώνει τον κίνδυνο μετατροπής των υπηρεσιών σε μια αρένα ανεξέλεγκτου ανταγωνισμού ανάμεσα στους υπαλλήλους, όπου τα μέλη του προσωπικού θα «συγκρούονται» αναμεταξύ τους για ένα πενιχρό επίδομα, επιδιώκοντας παράλληλα την εύνοια προϊσταμένων οργανικών μονάδων που θα το κατανέμουν κατά το δοκούν. Είναι επιτακτική η ανάγκη, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, της χορήγησης πρόσθετης αμοιβής στο προσωπικό όλων των αρχών, συνταγματικά κατοχυρωμένων ή μη.

Η διάταξη για τον περιορισμό των αποσπάσεων στην πραγματικότητα δεν υλοποιεί καν τον επιδιωκόμενο στόχο, δηλαδή τον περιορισμό της διαρροής υπαλλήλων. Η διαρκής εισαγωγή διαδικασιών «κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης», δεν θα περιοριστεί από αυτήν τη ρύθμιση. Τούτο εξάλλου είναι ενδεικτικό από την απόσυρση της αναφοράς σε αποσπάσεις σε πολιτικά γραφεία που υπήρχε στο αρχικό σχέδιο νόμο. Αντίθετα, η κατατεθείσα διάταξη περιορίζει την κινητικότητα υπαλλήλων που δεν έχουν τη δυνατότητα ή/και τους διαύλους να προχωρήσουν σε απόσπαση «κατά παρέκκλιση άλλων διατάξεων».

H εισαγωγή δυνατότητας συγκρότησης συνεργείων ελέγχου, επιτροπών και ομάδων εργασίας και η αύξηση του ορίου των υπερωριών, δεν είναι κατανοητό γιατί δεν επεκτείνονται και στις συνταγματικά κατοχυρωμένες Αρχές. Ομοίως, δεν είναι κατανοητή η εμμονή του περιορισμού της συμμετοχής στα συνεργεία ελέγχου, επιτροπές και ομάδες εργασίας  σε  μόλις μέχρι και το δέκα τοις εκατό (10%) του προσωπικού των Αρχών.

Από το ΔΣ της ΟΕΑΑ

Περισσότερα Άρθρα...