Δελτίο Τύπου Συλλόγου Εργαζομένων στον Συνήγορο του Πολίτη
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Αθήνα, 27.5.2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ
ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ mySynigoroslive
Οι εργαζόμενοι στην Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Πολίτη, με συνέπεια και επιστημονική επάρκεια, διαμεσολαβούν, επί 24 χρόνια, μεταξύ των πολιτών και της διοίκησης για την τήρηση της νομιμότητας, την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης και την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, έχοντας χειρισθεί εκατοντάδες χιλιάδες αναφορές (ενδεικτικά μόνο το 2021 η Αρχή δέχθηκε τον αριθμό ρεκόρ των 18.802 αναφορών).
Με πρόσφατη Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Συνηγόρου του Πολίτη, μεταβάλλεται ο χαρακτήρας της Αρχής. Προστίθεται, πλέον, η διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών και η παροχή στοχευμένης πληροφόρησης, μέσω μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας με τον τίτλο mySynigοroslive.
Η Απόφαση αυτή βρίσκεται εκτός θεσμικού πλαισίου και λογικής της λειτουργίας, τόσο της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη, όσο και της πλατφόρμας gov.gr, καθώς η τελευταία περιορίζεται σε συγκεκριμένες διοικητικές διαδικασίες (πχ λήψη Α.Φ.Μ.) ή παρέχει απλή διοικητική πληροφόρηση .
Αντιθέτως, ο Συνήγορος του Πολίτη σύμφωνα με τη νομοθεσία του ελέγχει τη δράση της διοίκησης και διαμεσολαβεί για την προάσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών. Η διαδικασία αυτή προϋποθέτει την υποβολή γραπτής αναφοράς από τον ενδιαφερόμενο - η οποία υποβάλλεται και ηλεκτρονικά - μελέτη των απόψεων του αναφερομένου και της διοίκησης, διαπίστωση τυχόν παράβασης τής νομιμότητας και επιλογή του βέλτιστου τρόπου διαμεσολάβησης.
Υπό τις συγκεκριμένες, ρητές νομοθετικές προβλέψεις, η εισαγωγή της πλατφόρμας mySynigoroslive – η οποία, σημειωτέον έγινε χωρίς καμμία προηγούμενη διαβούλευση με το προσωπικό της Αρχής - αλλοιώνει τη λειτουργία της Αρχής και συνιστά ριζική αλλαγή τού προσανατολισμού της.
Συνεπώς, η λειτουργία της πλατφόρμας mySynigoroslive δεν ενισχύει την ήδη παρεχόμενη ενημέρωση στους πολίτες για τις αρμοδιότητες και τον τρόπο υποβολής αναφοράς μέσω της ιστοσελίδας, του τηλεφωνικού κέντρου και της διά ζώσης υποδοχής, αλλά τους παραπλανά όσον αφορά το έργο της Αρχής : Ο Συνήγορος του Πολίτη δεν έχει ούτε την αρμοδιότητα αλλά ούτε και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένης διοικητικής ή νομικής πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, η διαμεσολαβητική- ελεγκτική αρμοδιότητα του, δεν μπορεί να υλοποιηθεί μέσω των λειτουργιών μίας πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων και τηλεφωνικών ραντεβού, καθώς κάθε φορά απαιτείται προηγούμενη προσεκτική μελέτη τού φακέλου τής αναφοράς.
Με άλλα λόγια, με την εισαγωγή της πλατφόρμας αντί να ενισχυθεί η διαμεσολαβητική-ελεγκτική αρμοδιότητά υπέρ του πολίτη- ειδικά σε πλείστες περιπτώσεις κακοδιοίκησης στις οποίες η Διοίκηση δεν ανταποκρίνεται θετικά, εισάγεται μία υπηρεσία εξ αποστάσεως «εξυπηρέτησης», η οποία είναι αντικειμενικά αδύνατον να ανταποκριθεί και στο ελάχιστο στις εσφαλμένες προσδοκίες που δημιουργεί. Απεναντίας, ο επί πλέον άσκοπος διοικητικός φόρτος που προκαλείται, θα αποδυναμώσει καίρια το ουσιαστικό έργο της Αρχής, υπονομεύοντας τη δυνατότητα παροχής ποιοτικής διαμεσολάβησης στον πολίτη.
Κατόπιν όλων τούτων, ενημερώνουμε τους πολίτες ότι η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εργαζομένων στον Συνήγορο του Πολίτη αποφάσισε ομόφωνα την πλήρη αποχή του προσωπικού της Αρχής από την νέα διαδικασία της πλατφόρμας mySynigoroslive και τους καλούμε να συνεχίσουν να υποβάλουν τις αναφορές τους προς την Αρχή κατά τους ήδη προβλεπόμενους τρόπους.
Πληροφορίες : 213 13 06 673
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.